PKS Polonus S.A. dzięki swojemu systemowi i portalowi do wielokanałowej sprzedaży biletów autokarowych wprowadza udogodnienia, znacząco rozszerza swoją ofertę przewozową oraz podejmuje  współpracę z uznanymi przewoźnikami krajowymi i międzynarodowymi.

Więcej przewoźników
Oferta przewozowa dostępna na portalu sprzedaży biletów www.dworzeconline.pl od końca wakacji została rozszerzona o 63 nowe kursy dziennie, docierające do ponad 90 atrakcyjnych miejscowości w Polsce, na Ukrainie, Słowacji, Węgrzech, w Rumunii, Czechach, Austrii, Włoszech, Szwajcarii, Grecji, Wielkiej Brytanii. Siatka połączeń została rozszerzona dzięki włączeniu szerokiej oferty przewozowej renomowanych przewoźników, oferujących połączenia krajowe i międzynarodowe, jak: Agat, Arriva, Biacomex, Inter, Leo Express, Mobilis, ModlinBus, Olsztyński Bus, OKbus, PKS Polonus, PKS Nova, PKS Radom, Uni-Bus, Żak Express, a także 8 nowych przewoźników zagranicznych: Group Travel,  Menok, TZOW Mustang Trans, Wezun, Kas-Trans, Mega Trans, Kantol, Lat Lines.

Nowe miejscowości
Dzięki nowym połączeniom pojawiło wiele atrakcyjnych miejscowości, do których można dojechać, kupując bilety na www.dworzeconline.pl. Są to m.in.: Villach, Udine, Wenecja, Padwa, Ferrara, Bolonia, Florencja, Rzym, Lecce, Siracusa, Turyn, Southampton, Genewa, Ateny, Ostrawa, Brno, Wiedeń, Budapeszt, Sofia, Stara Lubowna, Poprad, Preszów, Koszyce, Miszkolc, Lwów, Kijów, Charków, Kowel, Kałusz, Łuck, Równe, Iwano-Frankowsk, Tarnopol, Żytomierz, Mińsk, Grodno, Tallin, Wilno.Dzięki rozszerzeniu współpracy z przewoźnikami krajowymi istotnie poszerzyła się również oferta połączeń krajowych sezonowych i całorocznych dająca nowe możliwości dojazdu do takich miejscowości, jak np.: Katowice, Gliwice, Kraków, Łódź, Toruń, Międzyzdroje, Ustrzyki Górne, Czaplinek, Niechorze, Rewal, Trzęsacz, Pobierowo – Cieszymy się z rozwijania współpracy z nowymi przewoźnikami oraz z wprowadzenia do oferty sprzedażowej www.dworzeconline.pl nowych połączeń wielu uznanych przewoźników, a zwłaszcza podmiotów zarządzających ofertą wielu marek, takich jak Agat, Mobilis, Transkinetik i Arriva, bo to znacząco zwiększyło, rozszerzyło geograficznie i uatrakcyjniło ofertę przewozową dostępną na portalu Dworzec Online, i to nie tylko połączeń realizowanych z Warszawy, ale z wielu innych miast w Polsce. To zdecydowany krok w umocnieniu pozycji rynkowej naszego systemu dystrybucji biletów – mówi Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny odpowiedzialny za Dworzec Online.

Unikatowe funkcjonalności
Portal Dworzec Online oferuje kupującym bilety autokarowe unikatowe funkcjonalności. Pasażerowie mają dostęp do oferty ponad 150 przewoźników krajowych i międzynarodowych realizujących ponad 2100 kursów dziennie i docierających do ponad 2600 miejscowości w kraju i za granicą.

W systemie można dokonać zakupu biletów z opcją wysyłki SMS-em lub e-mailem. Dla użytkowników portalu dostępne są też tak użyteczne opcje, jak geolokalizacja pojazdów na trasie przejazdu, możliwość wyboru miejsca w procesie zakupowym czy bezpłatna opcja zmiany daty wyjazdu, o ile przewoźnicy udostępnią te funkcje w systemie. Użytkownik może też samodzielnie wygenerować fakturę za kupowane bilety lub też dokonać ich zwrotu. Portal umożliwia zakup produktów dodatkowych, takich jak dodatkowe bilety bagażowe, gadżety czy produkty ubezpieczeniowe, o ile udostępniają je przewoźnicy.

Dzięki ostatnio zakończonym pracom rozwojowym system Dworzec Online oferuje szeroka gamę możliwości także przewoźnikom i podmiotom dworcowym.

Funkcjonalność systemu pozwala na pełne zarządzanie ofertą przewozową udostępnianą do sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji: sprzedaż kasowa, sieć sprzedaży agencyjnej, sprzedaż internetowa, sprzedaż w autokarach, sprzedaż na zewnętrznych platformach sprzedażowych. Taka integracja kanałów dystrybucji umożliwia prowadzenie automatycznej sprzedaży we wszystkich kanałach do ostatniego wolnego miejsca. System Dworzec Online umożliwia przewoźnikom stosowanie zaawansowanych mechanizmów promocyjnej sprzedaży biletów, wdrożenia programu lojalnościowego dla pasażerów, oferowania produktów dodatkowych, udostępniania opcji wyboru miejsca, prezentowania geolokalizacji pojazdów, zarządzania biletem oraz możliwości dokonywania rezerwacji z opóźnionym wykupem w kasie u agenta czy przez internet.

Dworzec Online daje też wiele  innych użytecznych funkcji informacyjnych i zarządczych, takich jak: podglądy i graficzne prezentacje sprzedaży, przedsprzedaży, wielorakie raporty i zestawienia sprzedaży oraz możliwość integracji danych z systemem informacji pasażerskiej, generowanie diagramów czy opcje wysyłki komunikatów do pasażerów danego kursu.

Aplikacja Kierowcy
Jednym z ostatnio wdrażanych innowacyjnych rozwiązań dla przewoźników współpracujących z  Dworcem Online jest wykorzystywana już u 5 przewoźników Aplikacja Kierowcy.

Brak konieczności zamykania sprzedaży przed odjazdem każdego kursu to możliwość kontynuowania sprzedaży biletów w internecie, punktach agencyjnych i kasowych leżących na trasie kursu oraz korelowanie jej ze sprzedażą dokonywaną przez kierowców na każdym przystanku. Oznacza to też wreszcie koniec nierozumianego przez pasażerów i ludzi spoza branży braku możliwości zakupu biletu na dworcach, mimo że do odjazdu autokaru pozostawało wiele godzin.

Aplikacja instalowana na telefonach lub tabletach z systemem Android, działa zarówno w trybie online, jak i offline i umożliwia prowadzenie sprzedaży i kontrolę biletów przez kierowców z zastosowaniem bezprzewodowych drukarek biletów i terminali płatniczych.

Nowa aplikacja zabezpiecza proces sprzedaży biletów przed próbami fałszerstw, ma również funkcję konduktora do automatycznej kontroli biletów i odznaczania obecności pasażera w autobusie, np. poprzez skanowanie kodu QR drukowanego na biletach internetowych i kasowych lub odznaczanie przez kierowcę.

Ważnym argumentem dla przewoźników, przemawiającym  za współpracą z Dworcem Online, jest możliwość udostępniania ich oferty przewozowej do innym dworcom korzystającym z systemu oraz zewnętrznym platformom sprzedaży biletów. W chwili obecnej możliwa jest już współpraca z takimi systemami,  jak E-podróżnik, Busfor i Infobus, a w krótkim czasie zakończone zostaną integracje z 3 kolejnymi platformami sprzedaży biletów. Przewoźnicy zyskują dzięki temu więcej możliwości sprzedaży biletów,  łatwiejsze też będą ich rozliczenia ze wszystkimi kanałami sprzedaży.

***

PKS Polonus S.A. to spółka Skarbu Państwa świadcząca usługi transportu osób w regularnej komunikacji lokalnej, dalekobieżnej i międzynarodowej oraz podmiot zarządzający Dworcem Autobusowym Warszawa Zachodnia. Dworzec Online to system wywodzący się z obsługi dworca autobusowego  i własnej działalności przewozowej. Rozwijany od ponad 5 lat system to z jednej strony portal sprzedaży biletów, poprzez który dystrybuowane jest  co miesiąc ponad 200 000 biletów w komunikacji krajowej i międzynarodowej o wartości ponad 7 mln zł, z drugiej strony to system przewozowo-dworcowy, z którego korzysta już 14 partnerów oferujących krajową i międzynarodową ofertę przewozową. W siatce połączeń systemu znajduje się ponad 150 przewoźników realizujących ponad 2100 kursów dziennie docierających do ponad 2600 miejscowości w kraju i za granicą.

www.dworzeconline.pl 

Polub nas: www.facebook.com/dworzeconline