Połowa Polaków wybierając miejsce na wakacyjny wypoczynek, kieruje się swoimi upodobaniami kulinarnymi, a ich instagramowe zdjęcia opatrzone hashtagiem #foodporn mają za zadanie odzwierciedlać ich osobowość oraz styl życia – dowodzi najnowszy raport Tasty Travelers przeprowadzony na zlecenie portalu Hotels.com®.

Jak pokazują wyniki badania Hotels.com®, dla połowy polskich respondentów najbardziej zapadającym w pamięci elementem podróży jest lokalna kuchnia, a ich kulinarne upodobania są decydującym czynnikiem przy wyborze miejsca wypoczynku.

Spędzanie czasu w lokalnych restauracjach obecnie zastępuje popularne do niedawna w trakcie podróży zwiedzanie muzeów i galerii (19%) czy wizyty w klubach (8%). Ponadto, aż 76% badanych ze wszystkich 29. krajów poddanych badaniu przyznało, że woli publikować na Instagramie zdjęcia swojego lunchu zamiast bliskich osób (56%). Media społecznościowe spowodowały wzrost zainteresowania fotografią kulinarną – podczas tygodniowego urlopu, millenialsi publikują przeciętnie 142 zdjęcia, z których niemal jedna czwarta poświęcona jest jedzeniu. Skąd taki wynik? Fotografie jedzenia są nie tylko miłe dla oka, ale świadczą także o stylu życia młodych ludzi – wielkomiejskim bywaniu w popularnych restauracjach oraz podróżowaniu do dalekich miejsc, posiadających własne lokalne potrawy i inną od ich rodzimej, kulturę jedzenia.

Zainteresowanie jedzeniem wśród młodych ludzi wynika z faktu, że jest ono jednym
z najprzyjemniejszych doznań oraz, podobnie jak podróże, dostarcza niezapomnianych wrażeń. Naturalną rzeczą jest więc, że młode pokolenie definiuje swoje wakacje przez to co i w jaki sposób może zjeść oraz jak dobre posty dzięki temu będzie mogło umieścić na Instagramie –
mówi Johan Svanstrom, Prezes Hotels.com.

Klasyczny croissant w dalszym ciągu wygrywa z egzotyką
Według badania Hotels.com® miłośnicy jedzenia na kierunek swojej podróży najchętniej wybierają Paryż (25%), Tokio (23%) oraz Rzym (22%). Najczęściej fotografowanym daniem natomiast jest klasyczna pizza. Amerykańskie kaloryczne desery typu donat czy kolorowy shake znalazły się na drugim miejscu. Ponadto, młodzi ludzie skorzy są do kulinarnych eksperymentów i chętnie próbują lokalnych, często ekstremalnych potraw np. kurze łapki (19%) czy lody o smaku czosnkowym (17%).

Symbole światowej kuchni uwiecznione na fotografiach słynnego fotografa
Z okazji raportu Tasty Travelers, Hotels.com® nawiązał współpracę z fotografem Carlem Warnerem, który stworzył unikalną serię zdjęć miast uznawanych za symbol dobrego jedzenia. Scenografia każdej z fotografii została stworzona z najbardziej charakterystycznych składników lokalnej kuchni – sceneria Paryża wraz z wieżą Eiffla powstały z czekolady i niebieskiego sera pleśniowego, Panteon
i brukowane uliczki Rzymu z makaronu, szynki parmeńskiej i parmezanu, a ogród zen z widokiem na górę Fudżi oraz pokój do parzenia japońskiej herbaty – z sushi maków, imbiru i grzybów shitake.

Niezwykle cieszę się z możliwości wzięcia udziału w tym projekcie. Była to dla mnie niezwykła okazja do tego, aby w niecodzienny i współczesny sposób zaprezentować miejsca tak popularne nie tylko wśród samych miłośników jedzenia, ale i wszystkich z nas. Mam nadzieję, że stworzona przeze mnie seria zachęci ludzi z całego świata do podróży, podczas których będą mieli możliwość skosztowania tych lokalnych przysmaków –  mówi Carl Warner.