Poznawanie kraju naszego sąsiada dzięki kuchni, odkrywanie specjalności menu w poszczególnych regionach, to główny temat tegorocznej turystyki pn. „Kulinarne Niemcy”.

Z tej okazji Niemiecka Centrala Turystyki zorganizowała w dniu 19 czerwca event w Akademii Kulinarnej Whirlpool, znajdującej się na terenie Soho Faktory na warszawskiej Pradze.

W wydarzeniu uczestniczyła Barbara Schwartz – dyrektor turystycznego aliansu marketingowego pn. Deutsches Küstenland, który był partnerem spotkania. Ten związek tworzy pięć północnoniemieckich krajów związkowych: Brema, Hamburg, Dolna Saksonia, Szlezwik-Holsztyn, Meklemburgia i Pomorze Przednie oraz miasto hanzeatyckie – Lubeka.

Pani dyrektor dokonała krótkiej prezentacji regionu i smacznej kuchni niemieckiego wybrzeża. O jej walorach przekonali się, uczestniczący w spotkaniu, przedstawiciele mediów, przystępując do przyrządzania dań pod kierunkiem kucharza – Michała Grzywacza.

Grupa została podzielona przez niego na zespoły, które przygotowały następujące dania:

  1. sałatkę ze szparagów białych i zielonych (rzodkiewka, cebula dymka, pietruszka, jajka, olej słonecznikowy, musztarda, ocet winny, przyprawy);
  2. tatara z łososia (szalotka, oliwa cytrynowa, kolenda, koperek, pumpernikiel, cytryna);
  3. pieczonego sandacza na różnych rodzajach selera (brukselka, mleko, śmietana, tymianek, masło, pomarańcze, oliwa z oliwek, przyprawy);
  4. deser „Rote Grütze” (wiśnie, porzeczki czerwone, truskawki, migdały blanszowane, lody waniliowe, mąka ziemniaczana, masło, mięta).

Wszystkie dania udały się znakomicie. Zaproponowane przepisy wzbogacą na pewno kulinarne menu uczestników warsztatów, warte są także popularyzacji ze względu na wartości smakowe i jakościowe.

www.deutsches-kuestenland.de

www.germany.travel

tekst: Maria Fudała
zdjęcia: Dorota Olendzka, Niemiecka Centrala Turystyki