Kampinos ze znakiem jakości

Misja Kampinos to nowa lokalna marka, która ma przyciągnąć na Mazowsze turystów i inwestorów oraz promować turystyczne, kulturalne i regionalne atuty Kampinoskiego Parku Narodowego (KPN). To wielka szansa dla podwarszawskich gmin, ich mieszkańców i samego KPN, który rocznie odwiedza blisko milion osób!

Kampinos to jeden z piękniejszych obszarów na Mazowszu. Rozległe lasy, malownicze łąki, miejsca naznaczone historią, 360 km znakowanych pieszych szlaków turystycznych oraz 200 km rowerowych, ścieżki i ośrodki edukacyjne. To wymarzone miejsce na weekendowy wypad za miasto i szansa na rozwój turystyczny regionu. Ten potencjał postanowiło wykorzystać Stowarzyszenie „Między Wisłą a Kampinosem” zrzeszające gminy skupione wokół Kampinosu. „Celem Stowarzyszenia jest zbudowanie silnej, rozpoznawalnej marki, odwołującej się do lokalnej tożsamości, dziedzictwa kulturowego i historycznego, produktów kulinarnych, tradycji. Dzięki owej rozpoznawalności i sąsiedztwu Warszawy działania te będą sprzyjać rozwojowi usług turystycznych i pozytywnie wpływać na lokalną przedsiębiorczość” – mówi prezes zarządu Paweł Białecki.

Zostań „łosiem”
Znak graficzny marki Misja Kampinos oparty jest na sylwetce łosia – symbolu Kampinosu, jednak nie należy go łączyć jedynie z parkiem. To znak wysokiej jakości usług i produktów, wyróżnik, który świadczy o łączności z miejscem i dziedzictwem, powód do dumy mieszkańców i władz lokalnych. Docelowo certyfikat przyznawany będzie lokalnym firmom, m.in. hotelom, obiektom noclegowym czy agroturystycznym. Otrzymać go mogą również produkty kulinarne, nawiązujące do lokalnej tradycji, restauracje, a także organizatorzy wydarzeń edukacyjnych, kulturalnych, historycznych, np. festynów rodzinnych, pikników, koncertów itp. W ramach projektu sieciowania produktów turystycznych KPN realizowane są różnego rodzaju działania w celu przygotowania jednorodnej oferty turystycznej dla mieszkańców regionu oraz pobliskiej stolicy – Warszawy. W ramach realizowanych obecnie projektów można wyróżnić: przewodnik, w którym przedsiębiorcy będą mieli możliwość zaprezentowania swoich usług turystycznych i kulturalnych; działania w zakresie organizacji targów turystycznych Misja Kampinos, przygotowanie strategii rozwoju i promocji marki lokalnej, działania promocyjne produktów i usług marki lokalnej realizowanych w postaci spotów reklamowych, działania w zakresie spisów produktów turystycznych marki.

Nowoczesna promocja to podstawa
Jak rozwija się markę? W planach Misji Kampinos jest stworzenie systemu ecommerce z pełną bazą atrakcji turystycznych i kulturalnych regionu, w której znajdziemy wszystko: miejsce na nocleg, smaczną kuchnię i propozycje najróżniejszych aktywności sportowych i kulturalnych. Głównym zadaniem będzie możliwość zakupu jednolitego biletu na wybrane przez siebie atrakcje, co umożliwia swobodny dostęp do wszystkich usług turystycznych znajdujących się na terenie KPN. Kolejnym krokiem będzie aplikacja, ponieważ Misja Kampinos to przede wszystkim nowoczesność. Znajdziemy tu wszystko, co może się przydać przy organizowaniu wypoczynku w KPN i jego okolicach. Dodatkowo prowadzona będzie szeroko zakrojona kampania promocyjna (reklamy, filmiki, social media), „Misja” pojawi się też na targach turystycznych.

tekst: Ewa Kubaczyk

...