Krajowa turystyka ma szansę na jeszcze większy rozwój dzięki współpracy narodowego przewoźnika autokarowego Polonus i Polskiej Organizacji Turystycznej (organ rządowy podległy Ministerstwu Sportu i Turystyki). Celem wspólnych działań jest promowanie rodzimej turystyki, wydarzeń i produktów turystycznych. Porozumienie w tej sprawie podpisali prezes POT Robert Andrzejczyk i prezes zarządu Polonus Maciej Acedański.

Współpraca opiera się na promocji w materiałach wydawniczych i wizerunkowych, organizacji spotkań i imprez związanych z krajową turystyką. Pierwszym wspólnym przedsięwzięciem jest jesienna akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. To kampania skierowana do branży i turystów, mająca na celu zwiększenie ruchu krajoznawczego poza sezonem i korzystanie z wielu ofert, specjalnie przygotowanych na tę okazję. Duże obniżki cen i liczne promocje powodują, że Polacy bardzo chętnie ruszają w Polskę podczas weekendów za pół ceny. Najbliższa edycja: 5-7.10.2018 r.

Dla spółki Polonus nawiązanie współpracy z POT jest kolejnym krokiem w nowej strategii, dzięki której przewoźnik zwiększa atrakcyjność swej oferty. Jest ona wciąż rozszerzana, oparta na 40 liniach, łączących całorocznie i sezonowo główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą. Ostatnio uruchomiono nowe połączenia do Krakowa (przez Radom, Skarżysko-Kamienną i Kielce) oraz do Bełchatowa. Polonus ma trzy bazy transportowe, jest operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia z własnym systemem zarządzania dworcem i platformą sprzedażową Dworzeconline. pl, obsługuje 2 mln pasażerów rocznie. Niedawno zainicjował powstanie sieci Polonus Partner.

Prezes Maciej Acedański powiedział po podpisaniu porozumienia z POT: Jesteśmy dumni, że mamy swój wkład w rozwój polskiej turystyki.