Polonus, narodowy przewoźnik autokarowy w sezonie wakacyjnym przewiózł blisko 300 000 pasażerów. Dodatkowo sprzedaż biletów przez stronę www.pkspolonus.pl wzrosła o ponad 30% w sezonie letnim w porównaniu do roku poprzedniego. Zostały uruchomione dwie nowe linie krajowe i jedna międzynarodowa, flota została rozbudowana o 7 nowych autokarów. Jednym z najistotniejszych wydarzeń w branży było utworzenie koalicji Polonus Partner, konsolidującej największych polskich przewoźników autokarowych w Polsce. Przez 5 miesięcy funkcjonowania programu pojazdy z logo Polonus Partner przejechały aż 4 miliony kilometrów!  

Polonus nieustannie rozbudowując swoją siatkę połączeń, wprowadził 2 nowe linie dalekobieżne do Bełchatowa i Szczawnicyoraz jedną międzynarodową do Iwano-Frankowska. Dzięki temu łączny przebieg komunikacji dalekobieżnej w tym roku zwiększył się o blisko 5%w okresie samego sezonu letniego w porównaniu do roku ubiegłego. W maju 2018 roku przewoźnik wprowadził na swoje trasy 7 nowych autokarów.Tym samym Polonus rozbudował tabor do 45 nowoczesnych, komfortowych i bezpiecznych pojazdów, które w sezonie wakacyjnym codziennie kursują pomiędzy 168 miastami w Polsce i za granicą. Koszt inwestycji wynosił 8 mln zł.

„Sezon letni był w tym roku wyjątkowo intensywny. Z sukcesem uruchomiliśmy projekt Polonus Partner, wprowadziliśmy nowe linie krajowe i międzynarodowe, zainwestowaliśmy w 7 nowych autokarów. Autokary Polonusa przewiozły bezpiecznie 300 000 pasażerów. Nowa strategia marketingowa i promocyjna przyniosła realne efekty, zwiększając naszą sprzedaż online aż o 30%!” – opowiada Maciej Acedański Prezes Zarządu Polonus. 

Sieć Polonus Partner, powołana na rzecz integracji i rozwoju krajowego transportu pasażerskiego, dzięki udziałowi9 największych regionalnych przewoźników, tworzy ofertę 55 linii krajowych, łączących 280 miejscowości obsługiwanych przez 155 nowoczesnych i bezpiecznych pojazdów.W ciągu 5 miesięcy pojazdy z logo Polonus Partner przejechały aż 4 miliony kilometrów!

Polonus nie pozostaje także obojętny na kwestie społeczne. Koalicja przewoźników Polonus Partner oficjalnie włączyła się obchody setnej rocznicy odzyskania niepodległościprzez Polskę i  uczestniczy w projekcie „Niepodległa”.

Spółka Polonus w minionym sezonie letnim zaangażowała się w akcję „Kolej na Ciebie. Uratuj życie!”, gdzie wspólnie z przedstawicielami PKP propagowała oddawanie krwi w objazdowych punktach krwiodawstwa.

W wakacje Polonus został także partnerem Onko-Olimpiadyorganizowanej przez Fundację Spełnionych Marzeń. Przewoźnik chętnie uczestniczy w wydarzeniach z udziałem dzieci, szczególnie jeśli uczestnikami są młodzi ludzie doświadczeni chorobą nowotworową.

Z Polonusem podróżuje wiele rodzin z dziećmi, dlatego chętnie angażuje się w atrakcje rodzinne, jak czerwcowy piknik lotniczy Sky Show Sobienieczy ścisławspółpraca z Polską Organizacją Turystyczną i ich wydarzeniem cyklicznym „Polska – zobacz więcej. Weekend za pół ceny”.

Polonus w swoich planach na przyszły rok również zakłada uczestnictwo w licznych przedsięwzięciach branżowych i rozrywkowych. Ze względu na ogromny sukces sprzedaży biletów Polonus poprzez kanały online – ponad 30% wzrost w stosunku do 2017 roku, przewoźnik będzie skupiał uwagę na rozwoju działań internetowych i digitalowych, takich jak współpraca i obecność waplikacji Skycash, dzięki której pasażerowie mogą w łatwy sposób zakupić bilet poprzez telefon czy tablet.

Zachęcamy do zapoznania się z materiałem video pod linkiem: https://youtu.be/ep8PsXrok6c

Polonus jest narodowym przewoźnikiem autokarowym świadczącym usługi przewozu osób w regularnej komunikacji lokalnej, dalekobieżnej i międzynarodowej. Strategiczny polski przewoźnik, będący spółką Skarbu Państwa obsługuje blisko 40 linii, łącząc główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą. Z usług Polonusa, realizowanych w oparciu o bazy transportowe w Warszawie, Nowym Dworze Mazowieckim i Piasecznie korzysta ponad 2 mln pasażerów rocznie.

Jednocześnie Polonus jest operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Spółka posiada własny system zarządzania dworcem oraz platformę sprzedaży biletów DworzecOnline.pl.

Oferta wiodącego polskiego przewoźnika skierowana jest do osób, które chcą podróżować komfortowo, bezpiecznie i w atrakcyjnych cenach. Polonus posiada w ciągłej sprzedaży promocyjne pule biletów po 5 zł, 10 zł i 15 zł oraz zapewnia zniżki do 30% na bilet powrotny czy stały rabat 50% dla dzieci i uczniów w wieku do 13 lat.

Najpopularniejsze kierunki całoroczne, obsługiwane przez Polonus, to linie do: Szklarskiej Poręby, Kudowy-Zdroju, Krynicy-Zdroju, Kętrzyna, Mrągowa, Gołdapi, Szczawnicy, Koszalina, Olsztyna, Sandomierza i Inowrocławia. Najpopularniejsze miejscowości sezonowe, z których korzystają pasażerowie to: Kołobrzeg, Darłowo, Mielno, Łeba, Dębki, Karwia, Jastrzębia Góra, Władysławowo, Krynica Morska, Giżycko czy Mikołajki. W komunikacji międzynarodowej Polonus obsługuje linie do: Lwowa, Truskawca i Drohobycza w Ukrainie.

Polonus Partner zapewnia pasażerom podróżującym w ramach partnerskiej oferty komfortową podróż bezpiecznymi, nowoczesnymi autokarami, których znakiem rozpoznawczym jest logo Polonus Partner i hasło Łączymy Polskę. Pojazdy wyposażone są w WiFi oraz gniazda zasilania 230V lub USB 5V, klimatyzację i ogrzewanie, toaletę na kursach trwających ponad 3h, regulowane oparcia foteli i pasy bezpieczeństwa, przyciemniane szyby, zapowiedzi głosowe oraz indywidualne nawiewy i oświetlenie.

Pasażerowie w ramach sieci otrzymują najwyższy i jednolity standard podróży, jak wybór numerowanego miejsca w autokarze na wybranych kursach, z przystanków początkowych na liniach dłuższych niż 150 km, bezpłatną opcję zmiany daty wyjazdu w ramach zamiany na podróż w tej samej relacji, możliwość kupna biletu za gotówkę lub kartą u kierowcy, elektroniczną odprawę pasażerów, geolokalizację autokaru na mapie internetowej dzięki sygnałowi z aplikacji kierowcy, bezpłatny przewóz dwóch sztuk bagażu o pojemności do 150 litrów i wadze do 25 kg, możliwość przewozu małych zwierząt, atrakcyjne ceny biletów z częstymi promocjami, możliwość zakupu biletu z minimum 60-dniowym okresem przedsprzedaży.

Więcej informacji znaleźć można na www.PolonusPartner.pl