polonus

Od końca kwietnia br. PKS Polonus jest obecny w sieci w nowej formule. I nie jest to jedynie zmiana szaty firmowego portalu z wygodniejszą rezerwacją miejsc, ale również cały pakiet usług okołotransportowych, zwiększający komfort podróżowania.

– Oferujemy pasażerom możliwie najwyższy standard rezerwacji, zakupu i zarządzania biletami online – podkreśla Andrzej Padziński, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju PKS Polonus. Planowanie podróży staje się łatwiejsze, a zmiany, np. terminu podróży, związane z jakimiś nagłymi zdarzeniami, są nie tylko łatwiejsze, ale nie pociągają za sobą żadnych dodatkowych kosztów, nawet na godzinę przed kursem, na który zarezerwowało się miejsca.

Nowa platforma, nowe możliwości
Wraz z uruchomieniem nowego serwisu pojawiła się możliwość bezpłatnego wyboru miejsca. Dzięki ustandaryzowanemu systemowi numeracji foteli autokarowych PKS Polonus udostępnia podróżnym makietę pojazdu. Kupując bilet online, można więc łatwo zorientować się, które miejsca są jeszcze wolne, i wybrać spośród nich najbardziej pożądane (opcja jest dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników serwisu kupujących bilety przez internet i tylko z pierwszych przystanków trasy). Dodatkowo, miejsca w pierwszym rzędzie za kierowcą są w każdym autokarze przeznaczone dla osób niepełnosprawnych oraz dla funkcjonariuszy pełniących służbę publiczną.

Jako jedyny przewoźnik w kraju PKS Polonus oferuje możliwość zmiany godziny czy nawet terminu podróży już po zakupie biletu bez opłaty manipulacyjnej. Takie zmiany możliwe są nawet na godzinę przed odjazdem autokaru, na który zarezerwowało się wcześniej bilet. Opcja dostępna dla zarejestrowanych w serwisie online użytkowników znajduje się w zakładce „Zarządzaj biletem”.

Korzystając z panelu administracyjnego, zalogowani podróżni mogą także ponownie drukować zakupione bilety albo dokonywać ich zwrotu.

Dzieci podróżują bezpiecznie
Z myślą o najmłodszych klientach PKS Polonus wprowadził możliwość bezpłatnego zamówienia fotelika lub podstawki samochodowej. Aby dokonać rezerwacji, wystarczy wypełnić formularz zamieszczony w serwisie online. Ta opcja jest dostępna w dowolnym momencie przed planowanym wyjazdem.

Ułatwienia dla niepełnosprawnych
W zmodyfikowanym pod względem funkcjonalnym i graficznym serwisie zamieszczono formularz zgłoszeniowy przeznaczony dla pasażerów niepełnosprawnych i z ograniczoną sprawnością ruchową. Jego wypełnienie pozwala przewoźnikowi lepiej przygotować się do przyjęcia na pokład pasażerów specjalnej troski. A dzięki współpracy z Dworcem Zachodnim w Warszawie – roztoczenia opieki nad pasażerem, zanim jeszcze wsiądzie on do autokaru.

Inne nowości w serwisie
Nowa platforma ma rozbudowaną Strefę Pasażera. Praktyczne e-centrum informacyjne dla podróżnych, przez które można nie tylko kupić bilet, ale również przejrzeć rozkłady jazdy, skorzystać z wyszukiwarki kursów, zapoznać się z cennikiem usług, mapą punktów sprzedaży, informacjami o ulgach i promocjach, poznać aktualności oraz newsy z tras obsługiwanych przez przewoźnika. Są tam także zamieszczane wszystkie aktualne oferty specjalne i zniżki dostępne przy różnych opcjach zakupu biletów online.

Najnowszym udogodnieniem jest interaktywna mapa połączeń, na której oznaczone zostały wszystkie przystanki w Polsce i poza jej granicami, dostępne w sieci połączeń PKS Polonus. Kliknięcie na wybraną miejscowość otwiera dostęp do informacji o możliwych połączeniach z i do wskazanej lokalizacji oraz podgląd „street view” z geolokalizacją. Interaktywne narzędzia ułatwiają planowanie, zwłaszcza wieloetapowych podróży lub wyszukiwanie celów podróży przy niesprecyzowanych wcześniej planach.

W zmodernizowanym serwisie znajdują się także aktualne informacje o nowych połączeniach, zwłaszcza sezonowych. To wciąż ważne. Zbliża się przecież jesień. Górskie szlaki w barwnej szacie lasów oraz liczne polskie uzdrowiska, takie jak Szklarska Poręba czy Kudowa-Zdrój, czekają na kolejną falę turystów.

Wszelkie nowości w ofercie PKS Polonus są dostępne także za pośrednictwem platformy DworzecOnline.pl.

LOGO-POLONUS

Nowy, lepszy serwis Polonusa!
Więcej usług. Więcej możliwości!

Tekst: Paweł Wroński