Chorwacka Wspólnota Turystyczna otrzymała dwie główne nagrody, od jury oraz od publiczności, w kategorii najlepszy na świecie film promocyjny zrealizowany przez organizacje turystyczną.

Decyzją amerykańskiego jury Citizine Networks i National Association of Broadcasters (NAB) film promocyjny Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej„Ambasadorzy chorwackiej turystyki“ otrzymał DATA nagrodę prestiżową „Travel Video Awards“ w kategorii „Best Video by a Tourism Organization“.  Został doceniony nie tylko przez jury, ale także przez publiczność, która w głosowaniu online wytypowała go jako najlepszy promocyjny spot turystyczny w 2017 roku.

Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 9 kwietnia 2018 roku,  w centrum Las Vegas w obiekcie House of Blues. Nagrodę wręczoną przez założyciela i prezesa Zarządu Citizine.tv Philipa DeBevoisea, osobiście odebrał dyrektor Centrali Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej, Kristjan Staničić.

„Bardzo nas ucieszyła wiadomość o kandydaturze naszego filmu promocyjnego w kategorii najlepszy film promocyjny zrealizowany przez organizacje turystyczną. Nagroda jest dla nas ogromną radością i satysfakcją. Dla Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej i jej partnerów jest to potwierdzenie, że tworzymy wysokiej jakości materiały promocyjne, które zostały uznane na rynku międzynarodowym i zauważone przez branże, a także docenione przez licznych miłośników podróżowania na całym świecie“ powiedział dyrektor Staničić. Podziękował szczególnie wszystkim tym, którzy w jakikolwiek sposób uczestniczyli w produkcji filmu promocyjnego oraz wszystkim tym, którzy oddając swój głos przyczynili się do zdobycia tej wartościowej nagrody. „Gratulacje dla wszystkich finalistów i nominowanych, którzy zaprezentowali swoje wspaniałe projekty. To wielki zaszczyt zdobyć nagrodę wśród tak silnej konkurencji”, dodał Staničić.

„Ta nagroda stanowi dowód na dobrze przeprowadzone pozycjonowanie Chorwacji na rynkach międzynarodowych, a także jest potwierdzeniem rozwoju w prezentowaniu potencjału turystycznego naszego kraju na całym świecie. Szczególnie jestem dumny z mojego zespołu w Ministerstwie Turystyki, który potraktował projekt innowacyjne i razem z Chorwacką Wspólnotą Turystyczną stworzył film promocyjny, którego jakość doceniła światowa branża”, powiedział Minister Turystyki Republiki Chorwacji, Gari Cappelli, który pogratulował wszystkim, którzy poprzez stworzenie tego projektu przyczynili się do promocji Chorwacji jako atrakcyjnej destynacji turystycznej, która poprzez dywersyfikację oferty na wybrzeżu i na kontynencie przyciąga turystów ze wszystkich stron świata.