Chorwacka Wspólnota Turystyczna prowadzi wzmożoną aktywność w mediach społecznościowych. #CroFact oraz udział w kampaniach promocyjnych UNWTO, WTTC i ETC
Chorwacka Wspólnota Turystyczna przygotowała specjalną akcję promocyjną prezentującą Chorwację gościom i mediom na swoich najważniejszych rynkach – Polska jest jednym z nich.

Treści pod hasłem „Mniej znane ciekawostki o Chorwacji” zebrane pod wspólnym hastagiem #CroFact są akcją skierowaną do licznych użytkowników Facebooka i Instagrama. Zgodnie z nowym trendem w czasie pandemii koronawirusa korzystający z mediów społecznościowych przejawiają wzmożoną aktywność i interakcje oraz biorą udział w wirtualnych wyzwaniach. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom przygotowaliśmy więc dla nich specjalne publikacje.

„Bardzo ważne są dla nas  relacje z przedstawicielami mediów na naszych kluczowych rynkach. Mają one za cel zwiększanie obecności i promocję Chorwacji w tych pełnych wyzwań czasach. Dlatego właśnie pozycjonujemy tego typu treści wykorzystując tu media społecznościowe, na których odnotowujemy wzrost liczby fanów. Tylko w ten sposób możemy zachować obecność i zwiększyć zainteresowanie użytkowników, którzy w ostatnich tygodniach w większym stopniu korzystają z kanałów komunikacji online. Jestem pewien, że ciekawostki takie jak ta, że pierwsza na świecie kwarantanna miała miejsce w Dubrowniku albo, że w miejscowości Vrbnik, na wyspie Krk znajduje się najwęższa ulica na świecie zaintrygują i rozweselą tych, którzy już Chorwację odwiedzili. Przypomną sobie oni piękno i niepowtarzalność naszego kraju. Natomiast wszystkich tych, którzy jeszcze nas nie odwiedzili zachęcą do przyjazdu”, powiedział Dyrektor Generalny Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej, Kristjan Staničić.

Oprócz ciekawostek o pierwszej kwarantannie na świecie w Dubrowniku, czy najwęższej ulicy na świecie na wyspie Krk, wśród TOP 10 znalazły się także informacje, że dr Andrija Štampar był jednym z założycieli Światowej Organizacji Zdrowia czy, że  Faust Vrančić był „ojcem” spadochronu. Internauci dowiedzą się też o pierwszym istryjskim „wampirze” czy o tym, że tereny dzisiejszej Chorwacji są ojczyzną starożytnej cywilizacji zwanej Kulturą Vučedolską. Wszystkich zaintryguje również fakt, że właśnie w Chorwacji znajduje się najkrótsza kolejka linowa na świecie czy, że krawat oryginalnie był chustą zawiązywaną wokół szyi, elementem rozpoznawczym chorwackich żołnierz w XVII w. Wspomniano także o „knedlowych dzwonach” w Osijeku, które już od 330 lat każdego piątku dzwonią o godz. 11.00,  czy o unikatowym Muzeum Aniołów w miejscowości Varaždin.

Chorwacka Wspólnota Turystyczną poprzez media społecznościowe wzmacnia komunikacje z swoimi fanami i zaprasza ich aby udostępniali swoje wspomnienia z Chorwacji. W odpowiedzi na pytanie czego im najbardziej brakuje, fani najczęściej wspominają krystalicznie czyste morze, wyspy, chorwacki styl życia, kulturę delektowania się kawą, bogactwo kulinarne, miasto Zagrzeb, Chorwatów, lato oraz słońce i jego malownicze zachody.

Chorwacja częścią kampanii promocyjnych UNWTO, WTTC i ETC
Chorwacka Wspólnota Turystyczna włączyła się do kampanii realizowanej przez Światową Organizację Turystyczną (UNWTO) mającej na celu promocję gastronomii jako istotnej części oferty turystycznej. Projekt jest częścią kompanii #TravelTomorrow i ma za zadanie podkreślić wartość turystyki, jak i dziedzictwo kulinarne krajów członkowskich UNWTO.
Chorwację reprezentować będą zagorske štrukle tradycyjna potrawa z regionu Zagorje.  Projekt będzie promowany na oficjalnej stronie internetowej UNWTO

Chorwacka Wspólnota Turystyczna przyłączy się również do kampanii promocyjnej  Światowej Rady Podroży i Turystyki  (WTTC) #TogetherInTravel.  Kampania ma na celu przedstawić znaczenie turystyki poprzez wywołanie interakcji i udostępnianie filmów oraz zdjęć objętych wspólnym  #TogetherInTravel.

„W dzisiejszych trudnych czasach solidarność branży turystycznej nabiera szczególnego znaczenia. Tylko razem, wspierając się wzajemnie możemy pokonać trudności w obliczu, których wszyscy się znaleźliśmy. Udział Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w globalnych projektach turystycznych jest tego doskonałym przykładem” powiedziała dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polce, Agnieszka Puszczewicz.

Tekst i zdjęcia: Chorwacka Wspólnota Turystyczna