Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) przystąpiła do realizacji globalnej kampanii („Germany – Dreams Become Reality”), której celem jest zaproszenie jak największej liczby turystów do spędzenia wakacji w tym kraju po trzech miesiącach lockdownu w Europie.

Na potrzeby promocji przygotowano reklamę https://www.youtube.com/watch?v=0c5ZylLJ9ZM i podstronę, jako platformę informacyjną z bogatą ofertą (teksty, foto) różnorodnych atrakcji turystycznych – https://www.germany.travel/en/ms/dreams-become-reality/dreams-become-reality.html

Wszystkie elementy kampanii są powiązane wspólnym hasztagiem #GermanyAwaitsYou.

DZT nieustannie wspiera branżę turystyczną, dlatego w czasie lockdownu rozwinęła szereg wirtualnych form komunikacji. Dzięki nowym formatom partnerzy niemieckiego sektora turystycznego mogą współuczestniczyć w działaniach prasowych i PR-owych na całym świecie. Sieć 31 zagranicznych przedstawicielstw DZT utrzymuje kontakt z około 10 000 tytułów mediów online i offline, zarówno branżowych jak i skierowanych do klienta indywidualnego. Na ponad 50 rynkach łączny zasięg liczy około 15 miliardów czytelników.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT wyjaśnia: „Ukierunkowane informacje i świetne kontakty w mediach mają zasadnicze znaczenie dla budowania zaufania wśród partnerów handlowych i konsumentów – do podróży do Niemiec oraz skutecznego ożywienia ruchu turystycznego po zniesieniu ograniczeń. Szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa muszą się dziś wyraźnie pozycjonować, aby przetrwać rosnącą konkurencję. Dzięki możliwości uczestnictwa w naszych działaniach mają dostęp do szerokiej gamy narzędzi komunikacyjnych i mogą z nich korzystać”.

Przykładem są tu przedstawicielstwa DZT w Austrii, Wielkiej Brytanii, USA i w Kanadzie, które zrealizowały wydarzenia online dla mediów. W drugiej połowie 2020 r. DZT przygotowuje m.in. konferencje prasowe, webinaria na pozostałych rynkach źródłowych, np. internetowe konferencje prasowe w Chinach, Singapurze, Belgii oraz Luksemburgu. Klasyczne konferencje prasowe zaplanowano na jesień we Francji, na Bałkanach, w: Rosji, Kanadzie, Korei Południowej, Indiach i państwach Zatoki Perskiej.

Działania PR-owe zostaną skoordynowane z restartem kampanii 250. rocznicy urodzin Beethovena.

DZT pracuje już nad 2 kampaniami w 2021 r. Tematyka „German.Spa.Tradition” związana jest z jubileuszem 200. urodzin Sebastiana Kneippa i będzie akcentowała zalety ponad 350 znakomitych niemieckich uzdrowisk. Kolejna kampania „German.Urban.Culture” odsłoni bogactwo kulturowe mniejszych miast.

Informacje na temat działań DZT i możliwości uczestnictwa w różnych formach turystyki znajdują się pod linkiem: https://www.germany.travel/de/trade/trade-home/trade.html

Uzupełnienie:
Niemiecka Centrala Turystyki na bieżąco informuje swoich partnerów z branży międzynarodowych usług turystycznych o aktualnym stanie pandemii, prowadzonej działalności, a partnerów lokalnych o obecnej sytuacji na 15 najważniejszych rynkach źródłowych. Adres strony: https://www.germany.travel/de/trade/marktbearbeitung/aktuelle-situation-coronavirus/aktuelle-situation-coronavirus.html

Opr. Majka Fudała