• Certyfikat zrównoważonego rozwoju dla wszystkich obiektów a&o w Europie
  • W obliczu i na przekór pandemii, a&o kontynuuje inwestowanie w ekorozwój
  • Emisja CO² poniżej 5 kg/nocleg
  • 500 000 euro przeznaczone na zrównoważony rozwój

Dyrektor marketingu Phillip Winter (po lewej) i Matthias Ernst, dyrektor ds. marketingu offline, wraz zespołem, zadowoleni z otrzymania odznaki zrównoważonego rozwoju „GreenSign” dla największej europejskiej sieci hosteli a&o (Zdjęcie: a&o).

Berlin- „Ponosimy odpowiedzialność i chcemy ją ponosić w przyszłości.”

Dyrektor marketingu Philip Winters i sieć hosteli a&o stawiają jasny, spójny i ambitny cel: „Staniemy się najbardziej „zieloną” siecią hosteli w Europie”. Berlińska grupa, którą Winter założył 20 lat temu i której 45-latek obecnie przewodzi jako CEO, jest już na najlepszej drodze do osiągnięcia tego celu: każdy z 39 hosteli w 23 miastach i 8 krajach Europy posiada certyfikat ekorozwoju „Greensign”.

Philip Winters: „Epidemia Covid-19 tylko nas dodatkowo motywuje w tych dążeniach.”

Działanie na rzecz oszczędzania energii i zasobów w ramach programu zrównoważonego rozwoju

a&o przygotowało listę 175 działań na rzecz oszczędzania energii i zasobów w ramach programu ekorozwoju, z których 90 zostało już wdrożonych. Emisja CO² wynosząca obecnie mniej niż pięć kilogramów na nocleg to 75 % mniej w porównaniu z innymi hostelami. „To nam jeszcze nie wystarcza”, mówi Winter, „kolejnym wielkim kamieniem milowym jest neutralność klimatyczna”.

W minionych miesiącach firma napotkała drobne przeszkody – jednorazowe opakowania śniadaniowe czy chemiczne środki czyszczące z uwagi na obostrzenia związane z pandemią zostały na nowo wprowadzone. Jednak Oliver Winter obiecuje: „To są rozwiązania tymczasowe – na dłuższą metę nie akceptujemy powrotu do „starego świata,’ chcemy bardziej przyjaznych rozwiązań dla środowiska i bezpiecznego podróżowania”. Winter rozumie, iż te przejściowe środki są konieczne do tego, by branża mogła przetrwać.

W czerwcu, podczas kilkudniowego seminarium przeprowadzonego przez TÜV (Agencje Dozoru Technicznego), a&o przeszkoliło wszystkich swoich dyrektorów generalnych w zakresie higieny i ochrony zdrowia. Strategia dotycząca przestrzegania zasad higieny w hostelach a&o została zatwierdzona przez Instytut Fresenius. Oliver Winter: „Koronawirus na pierwsze miejsce wysunął kwestie higieny, czystości i bezpieczeństwa w naszych obiektach- tak pozostanie w przyszłości. Znajdujemy zrównoważone rozwiązania, także poprzez dalsze szkolenie personelu. 

500 000 euro inwestycji w ekorozwój
30% gości a&o stanowią dzieci i młodzież, zaś główną grupą docelową są osoby w wieku od 20 do 30 lat. „Bez poważnego zaangażowania się w kwestie zrównoważonego rozwoju, nic tu nie zadziała”, Winter wie i podkreśla: „Dbałość o wizerunek firmy jest z pewnością istotnym aspektem, jednak potrzebne są także solidne i niezawodne fundamenty, jeśli nasze działania mają być skuteczne”. 

Sieć a&o planuje zainwestować około 500 000 euro w środki i działania promujące ekorozwój w ciągu najbliższych kilku lat.

Hostele a&o uznane jako „dobre” i „bardzo dobre” przez program Greensign hotels

Klasyfikacja GreenSign Hotel opiera się na następujących kryteriach: zarządzanie i komunikacja, środowisko – energia, odpady, woda, zakupy, regionalność i mobilność, zrównoważony rozwój oraz odpowiedzialność społeczna. W ramach tego programu, 34 hostele grupy a&o osiągnęły stopień 3/5 – „dobry” – a 3 obiekty zostały ocenione jako „bardzo dobre”.

Więcej informacji: https://www.greensign.de/component/zoo/advanced-search/8548?Itemid=133#beginFilter 

a&o posiada hostele w następujących miastach:
Austria – Graz, Salzburg, Wiedeń | Czechy – Praga | Dania – Kopenhaga | Niemcy – Aachen, Berlin, Brema, Kolonia, Dortmund Drezno, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Lipsk, Monachium, Norymberga, Stuttgart, Weimar | Węgry – Budapeszt | Włochy – Wenecja | Polska – Warszawa | Holandia – Amsterdam

Aby zarezerwować pobyt w a&o lub uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

Hostele a&o
Sieć hosteli a&o została założona w 2000 r. przez Olivera Wintera. Grupa a&o obecnie prowadzi 39 obiektów w 23 miastach i 8 krajach europejskich. W pierwszej połowie 2020 r. planowane są otwarcia nowych obiektów w Kopenhadze i Budapeszcie. Obiekty a&o odwiedzają bardzo zróżnicowane grupy turystów: zarówno rodziny z dziećmi i wycieczki szkolne, jak i podróżni grupowi i solo. W strukturze gości wzrasta także liczba osób podróżujących służbowo oraz seniorów. a&o rośnie w tempie ponad 15% rocznie, będąc tym samym największą grupą hostelową w Europie. W 2019 r. we wszystkich obiektach było łącznie około 28 500 łóżek i udzielono około 5 milionów noclegów. Firma zanotowała obrót na poziomie około 165 milionów euro (2019). Od 2017 r. właścicielem spółki a&o jest amerykański inwestor TPG Real Estate. W 2020 roku a&o świętuje swoje 20 urodziny. Firma nadal prowadzona jest przez jej założycieli.