Termin: 25 czerwca-25 lipca
Miejsce: Centrum handlowo-rozrywkowym “Nowa Stacja w Pruszkowie”

Aromatyczne sery, smakowite wędliny, włoska pasta, czyli makarony, idealne do wina lub piwa taralli, czyli obwarzanki z ziołami, w wersji łagodnej lub pikantnej, złocista oliwa z oliwek oraz różne gatunki oliwek, także w postaci smakowych kompozycji z przyprawami, suszone pomidory, czekoladowe słodkości oraz „królowe” włoskich ciastek – słynne na cały świat, sycylijskie cannolii neapolitańskie sfogliatellez nadzieniem „palce lizać” – to wszystko od dziś do kupienia na mieniącej się kolorami włoskiej flagi „wyspie” w centrum handlowo-rozrywkowym Nowa Stacja w Pruszkowie.

Włoskie mercato
Ta „wyspa” jest symbolem tradycyjnego, włoskiego mercato, czyli targu tak charakterystycznego dla miast i miasteczek Italii. Zamiast szyby i sztywnej atmosfery sklepu oferujemy swobodny dostęp do towarów wyeksponowanych w zasięgu ręki Klienta. Można go obejrzeć i spróbować. A za wszystkim „stoi” firma Eccellenze Italiane.

Prosto od producenta
Oferowane na targu włoskie sery i wędliny oraz inne artykuły spożywcze  z Włoch bezpośrednio od ich wytwórców. To sprawdzone, rzetelne firmy, z którymi współpracujemy od wielu lat. Łączą nas z nimi nie tylko więzy handlowe, ale po prostu przyjaźń. W efekcie możemy liczyć zawsze na najlepszy towar i taki właśnie potem sprzedajemy Wam w Polsce. To czyni nasz włoski targ wyjątkowym i niepowtarzalnym!

Jakość
Italia szczyci się posiadaniem ponad pięciu tysięcy tradycyjnych produktów żywnościowych. O ich wysokiej klasie świadczą liczne „ordery jakości”, czyli oznaczenia DOC, DOCG, DOP, IGP, IGT, STG. Powstały dla podtrzymania antycznych tradycji ich wytwarzania i ochrony producentów przed ich podrabianiem. Nasza oferta obfituje w takie produkty.

Zdrowie
Bez antybiotyków i hormonów oraz konserwantów, bez barwników (chyba, że naturalnych) i GMO. Pochodzące z obszarów czystych ekologicznie. Wyprodukowane w zakładach, gdzie standardy higieniczne są bardziej surowe niż unijne normy. Oryginalne, świeże, pachnące, o niepowtarzalnym smaku kojarzącym się ze słońcem Południa. Takie są nasze produkty.

Tradycja
Sekret ogromnej popularności włoskiej żywności na świecie tkwi w tradycji, a zatem w historii. Początki produkcji sera sięgają na Półwyspie Apenińskim 2800 p.n.e. Szynkę wytwarzali już Etruskowie. Dzieje oliwy, „nektaru bogów” sięgają daleko w czasy starożytne. Rzymianie odkryli jej moc dzięki Grekom. Oliwą opiekowały się olimpijskie boginie obu nacji, czyli odpowiednio Atena oraz jej odpowiedniczka, Minerwa.

To historia sprawiła, że dzisiejsze Włochy są tak różnorodne, a regiony rozbrzmiewające mnogością dialektów strzegą jak oka w głowie sekretów swojej kuchni, bazującej na produktach wytwarzanych w oparciu o wielowiekowe przepisy. Wiele z nich owiewa romantyczna mgła legendy, zaś niepowtarzalny smak świadczy o absolutnej wyjątkowości tych „delikatesów”.  Dostaniecie je u nas!

O firmie
Firma „I prodotti d’Eccellenza SAS di Gilberto Bastreghi & C.” z siedzibą w Montepulciano (via Catania 12, 53043 Montepulciano),w regionie Toskania działa na rynku włoskim od 30 lat. Zajmuje się sprzedażą wysokich jakościowo produktów żywnościowych, wytwarzanych przez małe, rodzinne firmy z Toskanii i innych regionów Italii.

Na polskim rynku
Od 2014 r. filia firmy pod nazwą „Eccellenze Italiane” działa w Polsce. Posiadane w asortymencie produkty oferuje polskim klientom w formie klimatycznego mercato all’ italiana, czyli włoskiego targu. Takie targi organizowane są w sezonie wiosennym (od marca/kwietnia do czerwca) i jesiennym (wrzesień-październik/listopad) na głównych placach dużych miast Polski, jak: Warszawa, Wrocław, Katowice, Łódź czy Poznań, Radom oraz Częstochowa. Z roku na rok „Eccellenze italiane” starają się rozszerzyć „target” i dotrzeć do kolejnych ośrodków w kraju. Równolegle firma współpracuje z wieloma centrami handlowymi w Polsce, w tym z siecią handlową M1 (Marki, Radom, Częstochowa, Katowice). Tam wystawia się w formie tzw. „wysp” w głównych ciągach komunikacyjnych. Stoiska obsługują sprzedawcy polscy lub potrafiący się porozumiewać w naszym języku. Panuje na nich iście włoska, „słoneczna”, rodzinna atmosfera – gra włoska muzyka, a niektórzy sprzedawcy nawet sami śpiewają! Są liczne degustacje, konkursy i inne atrakcje.

Tekst i zdjęcia: Anna Kłossowska