Od 28 maja Polacy mogą wjeżdżać do Niemiec bez ograniczeń. Nie są wymagane testy, kwarantanna, ani elektroniczne zgłoszenia. Przed planowanym wyjazdem warto sprawdzić stronę https://www.germany.travel/en/information-on-coronavirus.html,gdzie są zamieszczane aktualne informacje związane z pandemią koronawirusa. W ubiegłym roku spowodowała ona głęboki regres w światowej turystyce. Ten rok ma być lepszy.
Wychodząc naprzeciw pozytywnym prognozom Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) przygotowała kampanię multimedialną pt.: „German.Local.Culture.”.
Tomasz Pędzik, dyrektor biura DZT w Warszawie, przedstawił jej założenia i wyniki badań World Travel Monitor, wykonane przez IPK International, na spotkaniu prasowym w dniu 16 czerwca.
Wyniki badań
Podstawą tegorocznej promocji są inspiracje zwyczajami i różnorodnością kulturową. Dotyczą one miast, miasteczek i wsi w całym kraju. Taki kierunek promocji jest efektem badań za 2020 r., w których Niemcy zajęły pierwsze miejsce w segmencie przyjazdów turystów z Europy. Odnotowano 7 mln podróży kulturalnych, z tej liczby zdecydowana większość, tj. 5,2 mln osób preferowała kierunki miejskie. Ten trend również w tym roku ma być najsilniejszym magnesem przyciągającym turystów. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie zrównoważonymi formami wypoczynku, aż 80% ankietowanych uważa, że koronawirus spowoduje rozwój turystyki w tym kierunku.
Badania dotyczyły również preferencji turystów z Polski. Wykazały one, że: 32,3% –planuje wypoczynek w kraju, 49,8%–urlop w Europie, 11,4% – na innych kontynentach, a tylko 6,5% nie ma planów. Spośród deklarujących wyjazd – 56% stawia na cele kulturowe (miasta, wycieczki objazdowe, eventy).
Segmenty tematyczne kampanii „German.Local.Culture.”
Oferta składa się z czterech segmentów, każdy z nich oprócz opisu zawiera tabelę z wybranymi propozycjami atrakcji we wszystkich landach.
Informacja ta w plikach zamieszczona jest na końcu tekstu.
Segment „Atmosfera”
Prezentuje zróżnicowane style architektoniczne, lokalny koloryt miast i regionów. Kampania stawia na równi słynne atrakcje turystyczne i mniej znane miejsca jak również obiekty, które mogą zainteresować turystów swoimi historycznymi dziejami, relacjami z regionem czy aktualnym programem kulturalnym.
Segment „Rzemiosło”
To różnorodność skarbów w postaci wielowiekowych tradycji i zwyczajów. Są one nadal żywe w warsztatach i zakładach, gdzie wciąż tradycyjne rękodzieło jest codziennością. Zwiedzający mogą podejrzeć rzemieślników i projektantów podczas ich pracy przy wyrabianiu z pasją tradycyjnych przedmiotów.
Segment „Smak”
Jest on odpowiedzią na oczekiwania turystów zagranicznych w Niemczech, z których ponad połowa uważa, że ich wizyta powinna łączyć się z kosztowaniem typowych regionalnych potraw i napojów (oferty uwzględniają wina wytwarzane w 13 niemieckich regionach winiarskich i piwa warzone w ponad 1500 browarach).
Segment „Zielona turystyka”
Zrównoważony rozwój jest globalnym megatrendem. Także w Niemczech turyści szukają opcji zrównoważonego wypoczynku w miastach, przez połączenie ich kulturalnej oferty z relaksem na łonie przyrody w okolicy.
Partnerzy „German.Local.Culture.”
DZT konkretyzuje treści kampanii przez dodatkową współpracę marketingową z partnerami z niemieckiej branży turystycznej. Są to: Bremer Touristik-Zentrale, Niemiecki Instytut Wina, Romantischer Rhein Tourismus, Investitions- und Marketinggesellschaft Sachsen-Anhalt oraz Stuttgart Marketing.
Więcej informacji o kampanii:
https://www.germany.travel/en/campaign/german-local-culture/home.html
Tekst: Majka Fudała
Podpisy do zdjęć:
- Schwerin – widok na Zamek Książęcy, © Tourismusverband Mecklenburg-Vorpommern
- Tomasz Pędzik – dyrektor DZT, © DZT Warszawa
- Wycieczka rowerowa wśród pól rzepaku, © Ostseefjord Schlei GmbH / foto Matzen
W plikach PDF segmenty:
German.Local.Culture, Atmosfera