Polski Holding Hotelowy, został uhonorowany nagrodą „Ambasadora Turystyki” przyznawaną przez Instytut Biznesu. Nagroda została przyznana za skuteczną konsolidację bazy turystyczno-hotelowej należącej do Skarbu Państwa i za efektywną strategię stworzenia wystandaryzowanych usług hotelowych oferowanych przez PHH.

Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się 4 listopada br. – drugiego dnia Kongresu ESG Polska Moc Biznesu w Regent Warsaw Hotel. Kongres odbywa się pod honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego.

Dziękuję Kapitule za docenienie pracy całego zespołu, z którym już od ponad pięciu lat mam przyjemność tworzyć i konsekwentnie rozwijać Polski Holding Hotelowy, a jednocześnie pracować na rzecz polskiego hotelarstwa– podkreślił Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego Dzięki takim projektom konsolidacyjnym Państwo buduje własny, potężny, polski kapitał, który może i powinien stać się filarem wielkich projektów inwestycyjnych. Głęboko wierzę, że tylko w ten sposób Polacy będą mogli zapewnić sobie przyszłe zyski z tych inwestycji i zabezpieczyć swój udział w rynku.

Nagrody „Ambasador” przyznawane są przez Instytut Biznesu od 2018 roku. W ten sposób Instytut  zwraca uwagę na różne aspekty gospodarki i na podmioty, które mają znaczenie dla rozwoju rynku, branż, przedsiębiorstw. Doceniana jest przede wszystkim przedsiębiorczość, kształcenie, innowacje i prace naukowców. Do tej pory przyznane zostały już nagrody w kategoriach: gospodarka, innowacyjność, zdrowie, rynek kapitałowy, turystyka, promocja przedsiębiorczości, społeczna odpowiedzialność biznesu.

– Kiedy, kilka lat temu, pierwszy raz usłyszałem o konsolidacji bazy turystyczno-hotelowej, będącej w gestii Skarbu Państwa, pod szyldem Polskiego Holdingu Hotelowego, zaniemówiłem. Trudno mi było uwierzyć, że dopiero 40 lat po transformacji, podejmuje się fundamentalne działania zarządcze– zaznaczył Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.– Oczywiście łatwo mówić o konsolidacji i korzyściach wynikających z efektu synergii. Przeprowadzenie tego procesu jest o wiele bardziej skomplikowane, tym bardziej, że po drodze do tej koncepcji działania, konieczne było wypracowanie strategii wystandaryzowanych usług i ich wdrożenie. Dlatego patrzę z uznaniem na dokonania Polskiego Holdingu Hotelowego w tym zakresie– podsumował Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.

Polski Holding Hotelowy to spółka w 100 proc. z kapitałem państwowym, której celem jest skonsolidowanie i nowoczesne zarządzanie hotelami, należącymi do Skarbu Państwa. W grupie kapitałowej PHH znajduje się łącznie 27 hoteli i obiektów, co czyni ją drugą największą spółką hotelową w kraju i pierwszą z wyłącznie polskim kapitałem. PHH kształtuje standardy na polskim rynku hotelarskim, jak również wprowadza innowacje, nowoczesne rozwiązania i optymalizuje działanie obiektów. Od wielu lat współpracuje jako franczyzobiorca z czołowymi światowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott International, Hilton International, Best Western Hotels & Resorts, InterContinental Hotels Group i Louvre Hotels Group.