Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) po raz drugi została jedną z czołowych firm w konkursie innowacyjności TOP 100. W kategorii przedsiębiorstw średniej wielkości (od 51 do 200 pracowników) jurorzy docenili pomysły DZT związane z wykorzystaniem technologii cyfrowych w czasie pandemii.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT: „Aby utrzymać wysoki poziom świadomości marki Niemiec jako celu turystycznego, zdecydowaliśmy się na szybkie wdrożenie kampanii w przestrzeni cyfrowej, praktycznie od początku pandemii Covid-19. Nasza kompleksowa strategia odbudowy turystyki objęła wszystkie narzędzia marketingu cyfrowego i wszystkie kanały komunikacji. Ponadto rozwijamy nowe narzędzia, takie jak chatboty, wspierane przez sztuczną inteligencję, aby odpowiadać na zapytania klientów i jednocześnie wzmacniać wymianę know-how między partnerami zarówno z rynków źródłowych jak i z niemieckiej branży. Różne badania pokazują, że Niemcy jako cel podróży zyskują uznanie na arenie międzynarodowej. Jesteśmy bardzo dumni, że jury doceniło nasze zaangażowanie jako innowatora w branży turystycznej w zakresie transformacji cyfrowej”.

Konkretnym projektem, na którym jury oparło swoją decyzję, była międzynarodowa kampania online. Wykorzystano w niej treści informacyjne oraz wirtualne formaty uruchamiające empatię, co w zeszłym roku zostało także nagrodzone „German Brand Award”. Dzięki chatbotowi na Facebooku i stronie germany.travel podróżni otrzymują ogólne informacje turystyczne oraz aktualne wiadomości na temat pandemii w Niemczech. Służą do tego ciekawe aplikacje, takie jak filtr rozszerzonej rzeczywistości na Facebooku (zamki i pałace) oraz program do selfie na 250-lecie urodzin Ludwika van Beethovena.

Kolejną docenioną inicjatywą DZT są seminaria online poświęcone poszczególnym rynkom (Market Insight Webinar). Dzięki wypowiedziom ekspertów oraz informacjom opartym na badaniach rynku, oferują one konkretną wiedzę w zakresie przezwyciężania wyzwań, które stawia przed nami pandemia.

Konkurs TOP 100 od 1993 roku organizuje firma Compamedia. Jego ideą jest nagradzanie sukcesów innowacyjnych przedsiębiorstw. Wyłonienie zwycięzców następuje w procesie selekcji, przez który muszą przejść wszyscy uczestnicy.

Prof. Nikolaus Franke, zajmujący się naukowo innowacyjnością, oraz jego zespół przeanalizowali ponad 100 wskaźników w pięciu kategoriach: managment promujący innowacyjne rozwiązania, innowacje dla klimatu, innowacyjne procesy i organizacja, orientacja zewnętrzna/otwarta innowacja i sukces innowacyjny.

Analiza TOP 100 sprawdza, czy innowacje są dziełem przypadku, czy są planowane systematycznie i w związku z tym mogą być powtarzane w przyszłości. Szczególną wagę przywiązuje się do zagadnień, dotyczących sposobów wdrażania innowacji, ich udoskonalania oraz akceptacji przez rynek.

Rzecznikiem TOP 100 jest dziennikarz naukowy Ranga Yogeshwar. Partnerami projektu są Towarzystwo Promocji Badań Stosowanych im. Fraunhofera i BVMW.

Partnerzy medialni to: Magazyn Manager, Impuls i W&V.
Więcej informacji na www.top100.de

Oprac. Niemiecka Centrala Turystyki
Zdjęcie: Nastolatek w wirtualnej rzeczywistości, źródło ipopba/Adobe Stock