Po zakończeniu 49. targów turystyki przyjazdowej do Niemiec – Germany Travel MartTM (GTM) – Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) jako organizator może pochwalić się wyjątkowo pozytywnym odzewem. Według badania przeprowadzonego na miejscu wśród zaproszonych gości, 90% było zadowolonych/bardzo zadowolonych z przebiegu GTM. 94% respondentów stwierdziło, że GTM było dobrą/bardzo dobrą platformą do zawierania transakcji biznesowych.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT: „GTM 2023 po raz kolejny potwierdziło ogromne znaczenie spotkań na żywo w celu ciągłego poszerzania udanych relacji biznesowych. 83% dostawców usług turystycznych brało już udział w GTM w przeszłości. 97% respondentów udało się nawiązać nowe kontakty biznesowe, a 87% zamierza w przyszłości ponownie wziąć udział w GTM. Jednocześnie pozytywne opinie uczestników potwierdziły ogromne zainteresowanie tematami, na których skupiliśmy się podczas GTM: zrównoważony rozwój, transformacja cyfrowa, łączenie city breaków z regionami wiejskimi, klimat i przyjazne środowisku środki transportu oraz wydłużenie długości pobytu. Tak pozytywny odzew to silny sygnał dla pozycjonowania niemieckiej turystyki przyjazdowej wśród międzynarodowej konkurencji”.

W dniach 17 i 18 kwietnia 2023 r. około 200 niemieckich firm z branży hotelarskiej, transportowej i rekreacyjnej, sektora usług przyjazdowych oraz około 230 przedstawicieli biur podróży z całego świata negocjowało oferty na nadchodzący rok. Za pomocą systemu Networking Tool odbyło się łącznie około 5 300 spotkań.

W wydarzeniu wzięło również udział około 100 dziennikarzy z całego świata. W ramach specjalnego programu uczestniczyli oni w konferencji prasowej oraz dwóch wycieczkach, prezentujących atrakcje regionu. Wyboru study press mogli dokonać spośród sześciu propozycji.

Niemiecka Centrala Turystyki zorganizowała 49. GTM jako spotkanie ekologiczne. Środki mające na celu zmniejszenie śladu węglowego tego wydarzenia obejmowały na przykład wspieranie przyjaznych dla środowiska podróży koleją, kompensację emisji CO wszystkich lotów, catering pozyskiwany ze źródeł regionalnych oraz wykorzystanie mebli wystawowych wielokrotnego użytku i energooszczędnej technologii imprez.

50. GTM 2024 w Chemnitz

Kolejny GTM odbędzie się w Chemnitz w dniach od 21 do 23 kwietnia 2024 roku. Gospodarzami GTM 2024 będą Chemnitzer Wirtschaftsförderungs- und Entwicklungsgesellschaft mbH (CWE) oraz Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen mbH (TMGS).

Uzupełnienie:
GTM są organizowane co roku przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) we współpracy ze zmieniającymi się regionami i miastami partnerskimi. Sercem imprezy są warsztaty. Dostawcy z branży hotelarskiej, transportowej, a także lokalne i regionalne organizacje turystyczne prezentują swoje oferty międzynarodowej publiczności: key account managerom branży turystycznej z ważnych rynków źródłowych oraz internetowych biur podróży. Uczestnicy mogą nawiązać nowe kontakty i pogłębić już istniejące, prowadzić profesjonalne dyskusje i zawierać umowy biznesowe z niemieckimi dostawcami.

Tekst: Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) / M. Fudała

Zdjęcia:
1. Zabytkowa kopalnia Zollverein w Essen: Widok podczas wschodu słońca na wieżę szybową z urządzeniami do płukania węgla, © Stiftung Zollverein/Jochen Tack
2. Study press, zwiedzanie Parku Krajobrazowego (Landschaftspark) w Duisburgu, © MF
3. Study press, zwiedzanie Willi na wzgórzu (Villa Hügel) w Essen, © MF
4. GTM 2024 – Przekazanie pucharu, od lewej: Veronika Hiebl – prezes TMG Sachsen mbH; Sören Uhle – prezes Chemnitzer Tourismusgesellschaft CWE; Petra Hedorfer – prezes zarządu DZT e. V. oraz Richard Röhrhoff – prezes Essen Marketing GmbH, © Jens Wegener/DZT
5. Nowy Rynek (Neumarkt) w Chemnitz, © Dirk Hanus