44. edycja targów BIT – Borsa Internazionale del Turismo, organizowana przez Fiera Milano, zakończyła się ogromnym sukcesem, przyciągając ogromną ilość publiczności i spotykając się z pozytywnym odbiorem ze strony wystawców oraz kupujących z całego świata. Targi gościły ponad 1100 wystawców z 66 krajów oraz setki wysoko cenionych kupujących, którzy uczestniczyli w 8585 spotkaniach indywidualnych – co stanowi wzrost o 14% w porównaniu do roku 2023.

Znaczący wzrost frekwencji zarówno pod względem odwiedzających, jak i profesjonalnych operatorów, reprezentujących 107 krajów, potwierdza pozycję Bit Milano jako kluczowego wydarzenia dla branży turystycznej, zważywszy na aktualność, możliwości networkingowe oraz rozwój, a także jako wiodący globalny rynek włoskiej oferty. Najliczniejszą grupą odwiedzających byli goście pochodzący ze Szwajcarii, Stanów Zjednoczonych, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Egiptu, Chin, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Indii.

Targi stają się coraz bardziej międzynarodowe, przyciągając kosmopolityczną, wykwalifikowaną i nastawioną na biznes publiczność, która z entuzjazmem wypełniła pawilony Bit 24. Ten wynik jest efektem koncepcji i formatu targów (B2B i B2C), które w ostatnich latach potrafiły reagować i dostosowywać się do trendów i wymagań rynku, interpretując potrzeby zarówno profesjonalistów, jak i podróżników, którzy stają się coraz bardziej wymagający i ciekawi. Personalizacja, autentyczność i atrakcyjność przez cały rok są priorytetowymi pragnieniami podróżników, którzy wykazują również duże zainteresowanie zrównoważonym rozwojem środowiskowym i społecznym.

Udział czołowych ekspertów, instytucji, uniwersytetów i głównych platform multimedialnych, którzy przyczynili się do organizacji paneli dyskusyjnych pod hasłem “Bringing Innovation in Travel”, opracowanych przy wsparciu Business International, Knowledge Unit Fiera Milano, oraz licznych wydarzeń zorganizowanych przez wystawców, pozwolił na poruszenie kluczowych tematów, takich jak przyszłość organizatorów wycieczek, nadmierne obciążenie turystyką, turystyka kulinarna i winiarska, paliwo, ceny, cyfryzacja i sztuczna inteligencja, a także szkolenia.

Wydarzenie odnotowało również znaczący wzrost zainteresowania mediów, zarówno na portalach społecznościowych, gdzie pojawiły się setki postów i relacji poświęconych Bitowi, jak i w prasie, radiu i telewizji, które szeroko relacjonowały targi za pomocą licznych korespondentów, analizując fenomen turystyki we wszystkich jej aspektach.

Sukces Bit
Najnowsza edycja targów Bit, odbywających się w Mediolanie, okazała się być najbardziej udaną i innowacyjną dotychczasową imprezą. Wydarzenie przyciągnęło nie tylko przedstawicieli branży turystycznej, ale także operatorów prywatnych.
Jednym z najważniejszych wydarzeń tegorocznej edycji było podpisanie sojuszu z Welcome Travel Group. Dzięki temu partnerstwu, obecność firmy w Bit była jeszcze bardziej imponująca. Welcome Travel Group, znana ze swojej rozległej sieci agentów oraz współpracy z renomowanymi partnerami, takimi jak Alpitour World i Costa Crociere, wprowadziła wiele nowych możliwości dla odwiedzających targi.
Kolejnym ważnym wydarzeniem było partnerstwo między Bit Milano a Federterme-Confindustria. Po raz pierwszy w historii imprezy utworzono wydzieloną strefę Thermalia, która skupiała się na prezentacji ofert termalnych. Ta innowacyjna inicjatywa spotkała się z ogromnym zainteresowaniem zarówno ze strony uczestników, jak i odwiedzających.

„ Ta edycja była jak dotąd najlepsza ” – powiedział Adriano Apicella , dyrektor generalny Welcome Travel Group . „ Zorganizowaliśmy tutaj naszą coroczną konwencję, która przyciągnęła 2000 uczestników . Program był niezwykle bogaty i obejmował możliwości zawodowe, obejmujące sesje plenarne i wieczory, podczas których budowano relacje i ustalano działania na sezon letni”.

Nowa włoska oferta skierowana do świata!
Bit, międzynarodowe targi turystyczne, kontynuują swoją misję jako najważniejszy światowy rynek włoskiej oferty. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na innowacyjność i trendy, Bit stale umacnia swoją pozycję jako lider w branży.
Włochy, znane z bogatej kultury, krajobrazów i wyjątkowej kuchni, przyciągają turystów z całego świata. Bit jest platformą, która umożliwia przedstawienie wszelkich walorów turystycznych tego pięknego kraju.
Bit to nie tylko okazja do promocji włoskiej oferty, ale również doskonała możliwość spotkania się i nawiązania kontaktów biznesowych dla wystawców i odwiedzających. Targi te są doskonale przygotowane, by spełniać oczekiwania zarówno profesjonalistów, jak i klientów indywidualnych.
Udanym przykładem tego aspektu wydarzenia była Emilia Romagna . Alberto Sabatini, dyrektor ds. komunikacji we Włoszech (biuro w Rimini), Apt Emilia-Romagna , wyjaśnił: „ Dla nas Bit to wystawa żywa, dynamiczna i zorientowana na przyszłość. Jesteśmy na Borsa del Turismo od pierwszych edycji – dla naszych operatorów było to zawsze wydarzenie strategiczne. Nasi operatorzy są również bardzo zadowoleni z dodatkowych spotkań, w których udało im się zmieścić .”