W 2023 r. Polacy po raz pierwszy wykupili 4,17 mln noclegów w hotelach i pensjonatach, co oznacza wzrost o 14,9% w stosunku do roku poprzedniego.
Tym samym Polska zajmuje szóste miejsce w rankingu rynków źródłowych.
Tomasz Pędzik, dyrektor biura Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce komentuje: „Już w ubiegłym roku cieszyliśmy się na dynamiczny wzrost i rekord, przekraczające nasz najlepszy wynik sprzed pandemii. W tym roku mamy kolejny absolutny rekord, który przekroczył nawet nasze pozytywne prognozy.
Ponad 540 tysięcy dodatkowych noclegów Polaków! Niemcy stały się popularnym miejscem na spędzenie urlopu. Już nie tylko wyjazdy typu „city break” i turystyka przygraniczna napędzają przyjazdy z Polski. Jak pokazują nasze badania rośnie segment indywidualnych podróży objazdowych, zarówno własnym samochodem, jak i z wykorzystaniem komunikacji publicznej i biletu sieciowego.
Niemcy oferują bardzo dobry stosunek jakości do ceny oraz bardzo bogaty wachlarz atrakcji turystycznych. Nasza strategia promocji dłuższych pobytów i podróżowania zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, przynosi pozytywne rezultaty”.
Segmenty w turystyce przyjazdowej z Polski
Najważniejszym segmentem w turystyce przyjazdowej z Polski do Niemiec są podróże urlopowe – 52%, odwiedziny stanowią 25%, a podróże służbowe 23%.
Tekst i prezentacja: Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) / Majka Fudała